User Review
( votes)
Warhammer 40,000 benim için her zaman biraz ulaşılmaz göründü. Fantazi türündeki kökleri dışında onun hakkında pek bir şey bilmiyorum. Meraktan dolayı yerel Warhammer 40.000 mağazama baktım ve mağazada sergilenen çok sayıda heykelcik, kitap ve diğer oyun malzemeleri karşısında gözüm korktu.
Sınırsız sayıda Warhammer masaüstü oyunu varmış gibi hissettim. Serinin geçen video oyunlarına bakarken de aynı duyguyu yaşıyorum. Açık bir giriş noktası veya öneri olmadan nereden başlayacağımı bilemedim.
Bu yüzden Warhammer 40,000: Rogue Trader’a göz atmaya karar verdiğimde ne bekleyeceğimden pek emin değildim; Hikaye kafamı karıştıracak mıydı? Oyun, serinin bazı önemli noktalarını bildiğimi varsayacak mı? Warhammer 40,000 nasıl bir oyun? Pax West 2023’te Owlcat Games’ten Nikita Putilin’e bu sorulardan bazılarını sormak için oturdum.
Putilin, “Amaçlarımızdan biri hem Warhammer hem de CRPG deneyimini ikisine de aşina olmayan oyunculara sunmak” dedi.
Bunu yapmak amacıyla Owlcat Games, herhangi bir noktada referans verilen herhangi bir Warhammer bilgisi hakkında daha fazla bilgi edinmek için kullanabileceğiniz bir oyun içi wiki uyguladı. Bu bana yakın zamanda çıkan Final Fantasy XVI’daki aktif zaman bilgisi özelliğini hatırlattı; hikayede neler olup bittiğini anlamak için sıklıkla bunu kullanırken buldum.
CRPG’lere aşina olmayan oyunculara yardımcı olmak için Rogue Trader, onları savaş sistemleri, diyalog seçenekleri ve zorluk konusunda hızlandıracak derinlemesine bir eğitime sahip olacak.
Rogue Trader, RPG’lere tutku duyan oyun sektörünün tecrübeli oyuncularından oluşan küçük bir ekip olan Owlcat Games tarafından yapılıyor. Eleştirmenlerce beğenilen parti tabanlı fantezi CRPG Pathfinder: Kingmaker ve Pathfinder: Wrath of the Righteous ile tanınırlar. Warhammer 40,000’e benzer şekilde Pathfinder da aslında bir masaüstü oyunudur. Yani Owlcat, başka bir ortamdan oyunların ödüllü uyarlamalarını yaratarak dişlerini kesme deneyimine sahip.
Böylece Owlcat oyunlarının neden Warhammer 40.000 uyarlamasına uygun olduğunu anlayabiliyoruz. Peki neden Pathfinder’dan Warhammer’a geçiş yapıldı?
“Biz [Pathfinder:] Wrath of the Righteous’u geliştirirken, çekirdek ekip dört yıl boyunca Rogue Trader’ın masa üstü versiyonunu oynuyordu ve bundan sonra ne yapacağımıza dair ilk konuşmalarımızı yaptığımızda, bir CRPG üzerinde dahili sahayı yaptılar. Rogue Trade evreninde,” dedi Putilin.
Putilin, çekirdek ekipten gelen fikirle Owlcat Games’in Games Workshop’a kendi vizyonuyla yaklaştığını ve oradan yola çıktığını söyledi. Oyuna alışmak için Owlcat Games’teki herkes Rogue Trader’ın 1987 tarihli orijinal masaüstü versiyonunu oynamaya başladı.
Rogue Trader masaüstü versiyonuyla aynı adı paylaşsa da Putilin, video oyununun doğrudan bir uyarlama olmadığını söyledi. Oyunu CRPG formatına getirmek için oyunun arkasındaki RPG sistemlerini yeniden inşa etmeleri gerekiyordu.
Putilin, “Kalem ve kağıt Rogue Trader’ı oynayan insanlar tanıdık şeyler bulacaktır” dedi ve ekledi: “Ama yine de bu herkes için yeni bir oyun ve yeni bir deneyim.”
Owlcat Games’in önceki Pathfinder oyunlarının hayranları Rogue Trader’a aşina olacak. Stüdyo, Pathfinder’da olduğu gibi sonuçları olan seçimler, canlı arkadaşlıklar, aşklar, zengin olay örgüleri ve farklı sonlar gibi temel unsurları korudu.
Rogue Trader’ın henüz bir çıkış tarihi yok ancak yakın zamanda PC’ye gelmesi bekleniyor.