Verne: The Shape of Fantasy İnceleme

Sending
User Review
5 (1 vote)
Verne: The Shape of Fantasy review
Verne: The Shape of Fantasy review

Verne: The Shape of Fantasy İnceleme

Jules Verne şüphesiz hayatınızın bir noktasında duymuş olduğunuz bir isimdir. Onun romanlarından birini okumuş olabilirsiniz: Dünyanın Merkezine Yolculukya da geçerken adını duymuşsunuzdur. Öykülerinin ölümünden sonra bile büyük etki yaratması şaşırtıcı olmasa da günümüz dünyasında kitaplarının önemi büyük ölçüde göz ardı ediliyor. Verne: Fantezinin Şekli oyuncuları muhteşem bakması ve deneyimlemesi ilgi çekici olan Verne tarzı bir maceraya götürerek yazarın büyüklüğünü hatırlatıyor.

Gametopia tarafından geliştirilen ve Assemble Entertainment tarafından yayınlanan, Verne: Fantezinin Şekli Artık alternatif bir on dokuzuncu yüzyıl evreninde yaşayan bir bilim adamı olan yazar Jules Verne’i gösteriyor. “Ulus” adlı totaliter hükümet ile Kaptan Nemo liderliğindeki bir direniş hücresi arasındaki savaşın ortasında kalan Verne, savaşın gidişatını değiştirmeye yardımcı olacak bir silah bulmayı umarak ikincinin uzun süredir kayıp olan Atlantis krallığının sırlarını ortaya çıkarmasına yardım ediyor.

Anlatı geliştikçe Verne, Atlantis eserlerini kullanırken savaşa ilişkin tutumunu ve akıl sağlığını sorgulamasına neden olan birçok sürprizle karşılaşır.

Hikaye mükemmel ama biraz kafa karıştırıcı. Mantıklı Verne ve inatçı Kaptan Nemo için önemli gelişmeler katan birkaç olay örgüsü noktası oluşturarak, muazzam bir medya res açılışıyla güçlü bir şekilde başlıyor. Ancak olay örgüsü daha sonra Verne için daha önce gördüğümüz (spoiler vermekten kaçınarak) klasik bir iç çatışmaya dönüşüyor.

Ancak bu durum, büyük resme dalmamayı tercih eden veya diğer medyada benzer çatışmalar yaşamamış oyuncuların kafasını karıştırabilir.

Karakterlerin oyunda öne çıkmasına yardımcı olan şey seslendirmeleridir ki bu harika ama aynı zamanda biraz ilginç. Özellikle Verne’in seslendirmesi ona mantıklı bir kişilik kazandırıyor ve onu hikayenin ahlaki pusulası haline getiriyor. Ancak aksanını tam olarak belirlemek zordur. Fransız olması gerekiyordu ama sesi Fransız aksanını taklit etmeye çalışan bir İngiliz gibi konuşuyor.

Kaptan Nemo’nun seslendirme sanatçısı en iyisidir; o ve Verne ilk karşılaştıklarında ılımlı bir hırs sergiliyor, ardından yavaş yavaş çıldırtıcı bir öfkeye doğru eğilim gösteriyor. Çoğu karakter sprite ve animasyonu ortalama görünüşlü olduğundan, sesler karakterlerin daha iyi tanımlanmasına yardımcı olur.

Hikâyenin en önemli unsuru mekândır. Çok fazla zengin bilgi var ve geliştiriciler Verne’in Dünya versiyonunu bizimkinden ayırmak için ellerinden geleni yaptılar. Örneğin kıtalar canavarca şekillere benziyor ve Ulusun ve Nemo’nun direnişinin kim olduğunu açıklayan belgeler, askere alma posterleri ve ses kayıtları bulabilirsiniz. Atlantis ve onun mistisizmi bile, özellikle Verne’in mücadeleleriyle tematik olarak nasıl bağlantılı olduğuyla iyi bir şekilde bütünleştirilmiştir.

Belge ve ses günlüklerinin toplanmasının yanı sıra “Verne Günlükleri” de bulunmaktadır. Bunlar Jules Verne’in yazdığı çeşitli hikayeleri, bunları neden yazdığını ve hatta kendi hayatına dair bazı detayları detaylandırıyor. Bu günlükler saygı duruşunda bulunuyor ve oyundaki Jules Verne’den ilham alan unsurlara işaret ederek, yazarı daha az tanıyanlar için eğlenceli bir öğrenme deneyimi sunuyor.

Ortamı en çok satan şey, çarpıcı 2D sanat tarzıdır. Her lokasyon renk paleti ve arka plan detayı açısından öne çıkıyor. Özellikle kameranın geri çekilip görüntüyü alması seçeneği verildiğinde, her çevresel piksel pürüzsüz ve net görünüyor. Özellikle dış mekanlarda olmak üzere belirli seviyelerdeki gizli unsurları bile fark edebilirsiniz.

Sunumdaki ana zayıflık fon müziğidir. Birkaç nefes kesici orkestra melodisi veya ince kabile melodisi var, ancak bunlar döngülü değil ve oyun boyunca seyrek kullanılıyor. Seviyenin melodisinin başlayıp başlamadığını bile anlayamadığım zamanlar oldu. Ortam tasarımları göze çarpıyor ancak daha akılda kalıcı müziklere sahip olmak, her seviyeye farklılık katmaya yardımcı olabilirdi.

Oynanış basit ve anlaşılması kolaydır. Hareket etmek için öncelikle A ve D tuşlarını, tırmanmak için W ve S tuşlarını ve belirli nesnelerle etkileşim kurmak için E tuşunu kullanarak 2 boyutlu bir düzlemi keşfedersiniz. Tek elle oynayabilirsiniz. Çözülmesi gereken bulmacalar var, ancak bunlar bile çoğunlukla çocuk oyuncağı, birkaçı biraz deneme yanılma gerektiriyor. Birkaç gizli bölüm ve Hızlı Zaman Etkinliği var, ancak bunlar az sayıda ve yayılmış durumda.

Ayrıca, ana hikayenin yanı sıra çoğu seviyede isteğe bağlı yan içerik bulunur, ancak bunlar basit getirme görevlerinden oluşur. Son temel mekanik, Verne’in hayal gücüyle gerçekliğin belirli yönlerini değiştirmesine olanak tanıyan bir Atlantis eseri olan IMAG’dır. Bir durumun iki veya üç seçeneği olabilir ama yalnızca biri doğrudur. Oyun, hikayenin bölümlerine mümkün olduğunca çabuk ulaşmak için tasarlanmış gibi görünüyor; oynanış, sizi bir sonraki bölüme taşıyacak katalizör oluyor. Finale ulaşmak, yan görevleri deneseniz bile yaklaşık beş saat sürüyor.

Verne: Fantezinin Şekli Yazarın efsanevi eseri, ana akım eğlencede nadiren başarılabilen yöntemlerle hakkını veriyor. Başkalarının doğrudan bir uyarlama yaratacağı yerde Gametopia, yazarın romanlarından ilham alan orijinal bir hikaye oluşturmak için yola çıktı. Verne meraklıları da dahil olmak üzere maceracıların keyif alacağı eğlenceli bir oyun olduğu kadar bir hayran kurgu eseridir (iyi türden).