[I] doesn’t exist İnceleme

Sending
User Review
0 (0 votes)
[I] doesn’t exist review | Adventure Gamers
[I] doesn’t exist İnceleme

[I] doesn’t exist

Metin tabanlı oyunlar, belirli bir yaşta olan (okuma: eski) ve macera oyunları oynayarak büyüyen çoğumuzun kalbinde özel bir yere sahiptir. Öyle olup olmadığı Zork veya Devasa Mağara Macerası ya da benim durumumda, daha az bilinen ama hoş olan Riyakârlık bir zamanlar en üst düzey etkileşimli anlatı deneyimiydiler.

Son yıllarda oyunlar Anlatılmamış Hikayeler, Buddy Simülatörü, Ve Yol görevlisi Modern ortamımızda metin tabanlı oyunlara hâlâ yer olduğunu kanıtlayarak türü hem canlandırmaya hem de geliştirmeye çalıştık. ben yokum Türün evrimi fikrini alır ve sonuç, ilgi çekici ve duygusal bir korku deneyiminin yanı sıra metin macera oyununa bir aşk mektubu gibi gelene kadar onunla devam eder.

ben yokum Oyunun, söylemeye çalıştığınız şeyi tanımasını kolaylaştırmak için Doğal Dil İşleme adı verilen bir teknoloji kullanır, ancak geliştiriciler LUAL ve yayıncı DreadXP, oyunun NLP kullanımının ChatGPT veya benzeri ile bağlantılı olmadığını açıkça belirtmek ister.

Yapay zeka platformları ve anlatımı tamamen insan yazarlar tarafından yaratılmıştır. Dolayısıyla, oyunun yapay zeka odaklı bir deneyim sunmak için bol miktarda kullanıcı verisi toplamasından endişeleniyorsanız durum böyle değil. Bunun yerine sunduğu şey, oyuncunun girdilerine yanıt veren ve anlatıyı buna göre ilerleten akıl almaz bir hikayedir.

Çocukken, metin tabanlı oyunlarda yapmacık “git, kullan, al, etrafına bak” vb.nin ötesinde daha fazla seçeneğe sahip olmayı dilediğimi hatırlıyorum. ben yokum Yanıtlarınızın olumlu mu yoksa olumsuz mu olduğunu anlayarak ve daha fazla konuşma fırsatı sunarak bundan çok daha sezgisel hissettiriyor. Her zaman işe yaramaz; hala zaman zaman tipik “Ne demeye çalıştığını anlamıyorum” yanıtını alacaksınız. Ancak basit bir metin tabanlı motordaki etkileşimin yeni teknolojinin kullanımıyla bu kadar ileri gitmesi etkileyici ve yapay zekanın oldukça kusursuz bir şekilde kullanıldığını görmek güzel.

Oyunun tadını çok fazla bozmak istemiyorum ama her şeyin tam olarak başlangıçta göründüğü gibi olmadığından bahsetmeden anlatımın etrafında dolaşmak zor. İlk başta basit görünüyor; karakterinizin güzel pikselli, yan kaydırmalı bir dünyada hareket etmesini sağlamak, birkaç bulmacayı çözmek ve başka bir şeye geçmek için bulunduğunuz alandan kaçmak için komutları yazın. Daha geniş bir macera bekliyor… değil mi?

Görünüşe göre işler o kadar da sıradan değil ve oyun içinde dünyada karanlık bir akıntı var. Gibi oyunlardan ipuçları almak Alttaki hikaye Ve Tek atış, ben yokum Metin tabanlı bir macera oyununun ne olduğuna dair önyargılı fikirlerinizi esnetiyor ve çarpıtıyor. Bazen beni nereye götürdüğü ya da ne yapmaya çalıştığı hakkında hiçbir fikrim yoktu ama bu eğlencenin bir parçası. Her şey metin kutusuyla denemelerle ilgili. İmkanınız varsa tek oturuşta oynamak isteyeceksiniz ve birden fazla kez oynamak isteyeceksiniz ki bu mantığa aykırı gibi görünüyor ama sonunda size mantıklı geleceğine söz veriyorum.

Yani, oyunun ilk bölümünü tekrar tekrar tamamlama zorunluluğunu aşabilirseniz. Ben yokum tipik bir bulmaca çözmeyle başlar – bir kova alın, bir anahtar kullanın, bir heykele bakın vb. Oldukça eğlencelidir ve oyun tamamen tersine dönmeden önce büyük bir tatmin duygusu sağlar. Tek sorun, yeni bir oyuna her başladığınızda bu bulmacaları tamamlamanız gerektiği ve oyunun tadını sonuna kadar çıkarmak için birden fazla oyun oynamanın gerekli olmasıdır.

Keşke oyunu oynadıktan sonra oyunun ilk bölümünü atlamanın veya daha hızlı ilerlemenin bir yolu olsaydı. Oldukça uzun bir dizi, bu da dolgu maddesi gibi hissettiriyor ve oyunun ilginç katmanlarından daha fazlasını soyabilmek için bu bölümü geçmek için sabırsızlanıyordum.

Ne yazık ki, deneyimim teknik sorunlar nedeniyle de biraz gölgelendi. Komut isteminin çalışmayı durdurması nedeniyle sık sık kayıtlarımı yeniden yüklemek zorunda kalıyordum. Oyun benim görüşlerimi kabul etmeyi reddetti; bu aslında hikayenin oyuncu ajansıyla ilgili bazı temaları göz önüne alındığında ironik. Bir noktada bunun ilerlememe izin vermeyeceğini düşündüm ama ilerlememe izin verene kadar denemeye devam etmeyi başardım. Ek olarak, olması gerekenden çok daha uzun süren bazı yükleme ekranlarıyla karşılaştım ve oyunun kendi kendine ilerlemesini beklerken beni alt sekmeye yönlendirdi.

Teknik zorlukları aşabildiğimde, durgunluk ve kendi içinde sıkışıp kalma hissi üzerine şaşırtıcı derecede derin bir sohbetle karşılaştım. Bundan fazlasını söylemek istemiyorum çünkü bu gerçekten ilk elden deneyimlenmesi gereken bir şey. ben yokum tipik bir bilmeceden, derin düşüncelere dalmış, kalpten kalbe dönüşüyor, yani – sadece gidin oynayın. Ne demek istediğimi anlayacaksın.

Oyun, kulaklık takmanız için bir öneriyle birlikte geliyor ve bunun iyi bir nedeni var; ses tasarımından bahsetmeden geçemeyeceğiz. Eski tarz bilgisayar yükleme sesleri ve klavye tıkırtılarının yanı sıra, müziğin icrası da muhteşem. Olması gerektiği zaman, inşa edilene ve inşa edilene kadar, oyunda olup bitenlere güzel bir şekilde eşlik edene kadar inceliklidir. Ses tasarımının inceliklerinde biraz kayboldum.

DreadXP piyasadaki en heyecan verici korku yayıncılarından biri ve umarım LUAL gibi oyunlara ağırlık vermeye devam ederler. ben yokum — yeni şeyler deneyen, hem korku hem de macera türlerini yaratıcı yollarla ileriye taşıyan bağımsız filmler. Mükemmel bir oyun değil; can sıkıcı hatalar ve bazı gereksiz tekrarlar bunu sağlıyor. Ancak bu, oyunların neler yapabileceğinin ve türlerin bir bütün olarak nasıl gelişmeye devam edebileceğinin bir kanıtıdır. Diğer geliştiricilerin bundan not almasını ve metin tabanlı oyunların geleceğinin parlak olmasını umuyoruz.